Technologia raz za razem mocniej wkracza też do odwiedzenia branży hotelarskiej. Wkrótce gościom hoteli należących do internecie Marriott International towarzyszyć zostanie asystent. Ale nie będzie to człowiek, a stworzona przez Amazona asystentka głosowa Alexa, dostępna za niewielką poradą głośnika Amazon Echo.

Pojawienie się Alexy przy pokojach hotelowych to efekt współpracy wiodącej sieci hotelarskiej Marriott International z Amazonem, gigantem handlowo-technologicznym, kierowanym poprzez Jeffa Bezosa.

Alexa przyjmie od gości hotelowych zamówienie na usługę doprowadzenia do czystości czy posiłek, wezwie również obsługę, gdy będziemy owego potrzebowali. Ponadto obecność asystentki głosowej ma ułatwić gościom takie czynności, jak odtwarzanie muzyki, wyszukiwanie podstawowych informacji o miejscu pobytu bądź sterowanie inteligentnymi urządzeniami znajdującymi się w ich pomieszczeniach, jak np. klimatyzacja, nagrzewanie czy rolety.

Goście, którzy mają w mieszkaniu osobiste urządzenie Amazon Echo, są mogli na hotelowym głośniku zalogować się do własnego konta. Dzięki temu np. odtworzą własną playlistę muzyczną. Po wymeldowaniu z hostelu zostaną automatycznie wylogowani. Amazon zapewnia, że budynek nie będzie mieć dostępu do danych głosowych.

- Klienci mówią mnie, że uwielbiają to, jakim sposobem łatwo jest zdobyć dane, cieszyć się rozrywką jak i również kontrolować podłączone urządzenia, według prostu prosząc o wówczas Alexę. Chcemy zaoferować ów doświadczenia wszędzie, gdzie konsumenci tego oczekują - objaśnia Daniel Rausch, wiceprezes Amazona.

Hotele coraz mocniej stawiają na nowe technologie

Karol Weber, specjalista hotelarstwa i autor bloga enjoyyourstay. pl, odrzucić jest zaskoczony pojawieniem się Alexy w hotelach sieci Marriott Int.

Przyznaje, że sam wybiera hotele ze względu na zastosowane w tych propozycji ciekawostki technologiczne.

- Rozwoju nowoczesnych technologii po hotelarstwie nie da się zatrzymać. To konieczność wynikająca ze zmieniających się konieczności i oczekiwań gości. Technologie służą wzbogacaniu ich doświadczeń. Największe sieci hotelowe wyprzedzają się w pomysłach, jak na przykład te doświadczenia wzbogacić jeszcze bardziej - mówi Karol Weber w rozmowie z Business Insider Polska.

Współpraca Marriotta i Amazona zacznie się latem tego r.. Na początek głośniki Amazon Echo zostaną umieszczone przy pokojach w dwóch obiektach pilotażowych. Alexa ma być docelowo dostępna dla kumpli odwiedzających hotele takich firm jak Marriott, Westin, Aloft, St. Regis oraz Autograph Collection.